І семестр

СПІВБЕСІДА

Хімія 10 клас

 

Для успішного проведення співбесіди з хімії за 1-ий семестр 10 класу

 

Слід знати

 

За темою 1 Теорія будови органічних сполук

  • суть теорії будови органічних сполук
  • значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії
  • чим відрізняються простий, подвійний, потрійний, ароматичний карбон-карбонові зв’язки

 

За темою 2 Вуглеводні

  • загальні формули алканів, алкенів, алкінів, аренів
  • назви алканів, алкенів, алкінів, аренів за систематичною номенклатурою
  • фізичні властивості бензену
  • хімічні властивості алканів, етену та етину, бензену, способи їх одержання
  • правила безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті
  • про необхідність збереження довкілля під час одержання і застосування вуглеводнів
  • значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля

 

За темою 3 Оксигеновмісні органічні сполуки

  • характеристичні (функціональні) групи спиртів, фенолу, альдегідів, карбонових кислот
  • тривіальні назви спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот
  • загальні формули, будову, фізичні і хімічні властивості, добування та застосування спиртів, фенолу, альдегідів
  • подібність і відмінність одно- і багатоатомних спиртів
  • хімічні властивості вивчених оксигеновмісних органічних сполук
  • про необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол
  • правила безпечного поводження з вивченими речовинами

 

 

слід уміти

 

За темою 1 Теорія будови органічних сполук

  • розпізнавати органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини
  • застосовувати поняття «iзомерiя», «ізомери»; наводити приклади
  • робити висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови
  • розв’язувати задачі на виведення молекулярної формули за масовими частками елементів

 

За темою 2 Вуглеводні

  • розпізнавати структурні ізомери певної речовини; вуглеводні різних гомологічних рядів
  • наводити приклади насичених, ненасичених, ароматичних вуглеводнів
  • уміти складати молекулярні і структурні формули алканів, алкенів, алкінів; молекулярну і структурну формули бензену; а також структурні формули їхніх ізомерів
  • установлювати зв’язки між складом, будовою, властивостями, зберіганням, транспортуванням і застосуванням вуглеводнів та їхнім впливом на довкілля
  • складати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості вивчених речовин
  • розв’язувати задачі на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції

 

За темою 3 Оксигеновмісні органічні сполуки

  • класифікувати оксигеновмісні органічні сполуки за функціональними групами
  • складати молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних кислот
  • наводити приклади оксигеновмісних органічних сполук
  • порівнювати будову і властивості одноатомних спиртів і фенолу
  • робити висновки щодо властивостей вивчених речовин на підставі їхньої будови
  • складати рівняння реакцій, які описують хімічні властивості вивчених оксигеновмісних речовин
  • установлювати зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля вивчених сполук
  • виявляти дослідним шляхом наявність гліцеролу, альдегідів
  • розв’язувати експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання обчислювати за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок
Administrator