ІІ семестр

Рекомендації щодо співбесіди з всесвітньої історії в 11 класі

Співбесіда з всесвітньої історії в11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.

Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:

хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;

інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;

логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;

аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:

  1. Чому у країнах Східної Європи у повоєнний час встановилась радянська модель розвитку?
  2. Якими були наслідки панування у Східній Європі комуністичних режимів?
  3. Які були причини революції 1956 р. в Угорщині і «празької весни» 1968 р.?
  4. Чому падіння комуністичних режимів в Східній Європі в одних країнах був мирний, а в інших збройний?
  5. Які причини розпаду СРСР? ЧССР? Югославії?
  6. Які етапи розвитку пройшов СРСР у період 1945-1991 рр.?
  7. Чому в Росії установився авторитарний режим В.Путіна?
  8. Які фактори сприяли японському «економічному диву»?
  9. Коли в Китаї до влади прийшли комуністи?
  10. Що у Китаї називали «культурною революцією»? Які її наслідки?
  11. Завдяки чому Китаю вдалося наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.. зрбити стрімкий стрибок в економічному розвитку?
  12. Які особливості Індії після здобуття незалежності?
  13. З якими країнами Індія у другій половині ХХ ст. мала збройні конфлікти?
  14. Яка була ключова проблема Близького Сходу у другій половині ХХ ст.?
  15. Що у другій половині ХХ ст. називають «холодною війною»? Між ким вона тривала? Хто переміг у ній?
  16. Розкажіть про Берлінські кризи 1948-1949 та 1961 рр. Які їх причини та наслідки?
  17. Чому Карибську кризу 1962 р. називають найнебезпечнішою у «холодній війні»?
  18. Які глобальні проблеми людства на сучасному етапі?
Administrator