Рекомендації щодо співбесіди з всесвітньої історії в 11 класі
Співбесіда з всесвітньої історії в11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.
Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:
хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;
просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;
інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;
логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;
аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.
Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.
Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.
Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:
- Чому у країнах Східної Європи у повоєнний час встановилась радянська модель розвитку?
- Якими були наслідки панування у Східній Європі комуністичних режимів?
- Які були причини революції 1956 р. в Угорщині і «празької весни» 1968 р.?
- Чому падіння комуністичних режимів в Східній Європі в одних країнах був мирний, а в інших збройний?
- Які причини розпаду СРСР? ЧССР? Югославії?
- Які етапи розвитку пройшов СРСР у період 1945-1991 рр.?
- Чому в Росії установився авторитарний режим В.Путіна?
- Які фактори сприяли японському «економічному диву»?
- Коли в Китаї до влади прийшли комуністи?
- Що у Китаї називали «культурною революцією»? Які її наслідки?
- Завдяки чому Китаю вдалося наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.. зрбити стрімкий стрибок в економічному розвитку?
- Які особливості Індії після здобуття незалежності?
- З якими країнами Індія у другій половині ХХ ст. мала збройні конфлікти?
- Яка була ключова проблема Близького Сходу у другій половині ХХ ст.?
- Що у другій половині ХХ ст. називають «холодною війною»? Між ким вона тривала? Хто переміг у ній?
- Розкажіть про Берлінські кризи 1948-1949 та 1961 рр. Які їх причини та наслідки?
- Чому Карибську кризу 1962 р. називають найнебезпечнішою у «холодній війні»?
- Які глобальні проблеми людства на сучасному етапі?