Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:
- Як історичні пам’ятки зберігають історичну пам’ять?
- Чи можна за пам’ятниками простежити взаємозв’язок різних епох історії України?
- Коли і як виникла Київська держава?
- У якому році було хрещено Русь? Яке значення цієї події?
- Коли і ким була заснована Галицько-Волинська держава?
- Хто такі козаки? У якій частині українських земель сформувалося козацтво?
- 7. Коли почалася Національно-визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої?
- За допомогою «лінії часу» визначте час існування Української козацької держави, Запорозької Січі
- До складу яких імперій входили українські землі в XIX ст.? Яким було ставлення влади імперій до українців?
- Що таке національне відродження?
- Коли діяло Кирило-Мефодіївське братство? Які ідеї висловлювали члени братства?
- Коли розпочалася Перша світова війна? У складі армій яких держав воювали українці?
- Хто очолював Українську Центральну Раду? Що проголошував Перший Універсал УЦР
- Яку подію відзначають як День соборності?
- Який існує взаємозв’язок між Першою світовою війною та Українською революцією?
- Які події спонукали до проголошення незалежності Української Народної Республіки?
- Чому українці зазнали поразки у визвольних змаганнях?
- Коли і з якою метою було створено СРСР?
- Для чого в СРСР створювали колгоспи? Що таке розкуркулення? Чому Голодомор називають геноцидом українського народу?
- Коли почалася Друга світова війна? Що спонукало українців до збройної боротьби проти нацистів та їхніх пособників?
- За що і проти кого боролася Українська повстанська армія?
- Якими були наслідки Другої світової війни для України?
- У складі якої держави перебувала Україна до 1991 р.? Із якою метою відбувалося знищення української мови та культури за радянських часів?
- Коли було проголошено незалежність України?
- Якими були причини Революції Гідності?
- Чому Росія вчинила агресію проти України?
- Що таке історичний факт? Якими є його основні ознаки? Чим різняться між собою історичні події, явища, процеси? Хто такі історичні особи?
- Хто такі історики? Кого з видатних українських істориків ви знаєте? Розкажіть про одного з них.
- Чому праця є основою життя людства? Що таке економіка? Коли з’явилося натуральне господарство? Якими є його ознаки?
- Як була започаткована вища освіта? Яку роль виконували університети на українських землях у XIX — на початку XX ст.? Чому в Російській імперії українці не могли здобути освіту рідною мовою?
- Що таке дозвілля? Яке місце в дозвіллі посідають свята?
Під час співбесіди екстерн 5 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.