Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:
- Наведіть періодизація історії давніх Греції та Риму.
- Які природно-географічні умови Балканського півострова?
- Як археологи відкрили Мінойську й Ахейську палацові цивілізації?
- Як було влаштоване давньогрецьке суспільство Афін та Спарти?
- Які причини греко-перських війн? Назвіть основні битви греко-перських війн.
- За якого правителя в Афінах було утверджено демократію?
- Чим уславився Перікл?
- Охарактеризуйте господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
- Назвіть 12 олімпійських богів Греції.
- Коли відбулися перші античні олімпійські ігри?
- Які основні відмінності в освіта та вихованні афінян і спартанців?
- Коли і як македонський цар Філіп II підкорив Грецію?
- Що таке еллінізм?
- Чим уславивсяАлександр Македонський?
- Назвіть наймогутніші елліністичні держави.
- Які особливості культура елліністичної доби?
- Які причини Великої грецької колонізації?
- Де були засновані античні грецькі поселення на території України (у Північному Причорномор’ї)?
- Чим вирізнялося суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України?20. Якими булу взаємини греків-колоністів і місцевого населення?
- Розкажіть про одне з племен (кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни).
- Які природно-географічні умови Апеннінського півострова?
- Коли виникло місто Рим?
- Яким був соціальний устрій та організація влади в Римській республіці в V–І ст. до н.е.?
- Скільки було Пунічних воєн?
- Хто такий Ганібал?
- Коли у Римі була встановлена диктатура Цезаря?
- Коли Римська республіка стала імперією? 29. Що таке принципат?
- Які території були приєднані до Риму за правління Октавіана Августа?
- Які боги становлять пантеон римських богів?
- Які особливості мистецтва Давнього Риму?
- Що зумовило кризу Римської імперії?
- Вкажіть прояви кризи.Коли виникло християнство?
- Як відбувалося поширення християнства?
- Коли християнство стало офіційною релігією Римської імперії?
- Коли Римська імперія була розділена на Західну і Східну?
- Які хронологічні межі Великого переселення народів?
- Які причини падіння Західної Римської імперії?
- Назвіть теорії походження (витоки) слов’янських народів.
- Де прабатьківщина слов’ян?
- Що таке язичництво?
- Назвіть слов’янських богів?
44. Які хронологічні рамки Великого розселення слов’ян? - Хто такі анти і склавини?
- Які причини зникнення стародавніх цивілізацій?
- Покажіть сучасні цивілізації на мапі світу.
- Які головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя?
- Коли зародилися китайська та індійська цивілізації?
- Як взаємодіють між собою цивілізаційні? Наведіть приклади.
Під час співбесіди екстерн6 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.