С П І В Б Е С І Д А
Українська література 9 клас
Співбесіда з української літератури в 9 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг навчального матеріалу. http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/9-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.pdf
Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу. Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).
Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури
1.Пояснити значення літературознавчих термінів:
Алегорія, афоризм, байка, балада, дума, легенда, притча, літопис, бурлеск, травестія, пародія, гумор, сатира, драма, романтизм, сентименталізм, сентиментальна повість( указати риси сентименталізму), історична повість, перший твір нової української літератури.
- Аналіз творів за схемою
Приклад
Автор | Назва твору | Рід \ Жанр | Головні герої | Тема | Ідея \ мотив( у поезії) | |
1 | Невідомий | «Слово о полку Ігоревім» | Ліро – епос \ Ліро-епічна героїчна поема
Особливості композиції: недотримання хронологічної послідовності, описи природи, роздуми автора. |
Князь Ігор, брат Всеволод, небіж Святослав, син Володимир
Половці : Овлур- врятував з полону) Гзак, Кончак |
Зображення невдалого походу князя Ігоря проти половців 1185 р ; історична доля Руської землі, її минуле, сучасне й майбутнє | Ідея виражена в «золотому слові» київського князя Святослава : заклик руських князів до єднання в боротьбі проти ворогів Руської землі; засудження князівських міжусобиць.
Ігор: « Лучче ж бути потятим, аніж полоненим» київський князь Святослав : «Рано єсте почали Половецьку землю мечами разити, а собі слави шукати» |
- Знання коротких біографічних відомостей про письменника\ поета( до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
- Порівняльна характеристика героїв твору
5 Характеристика героя
ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ
- Дані про героя ( з якого твору; головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
- Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
- Вчинки героя. Як вони розкривають його внутрішній світ?
- Мова героя.
- Ставлення до героя інших персонажів твору.Чим воно зумовлене?
- Додаткові художні відомості (деталі, описи тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
- Ставлення автора до свого героя.
- Ваше ставлення до героя.
6 Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)