Порядок оцінювання екстернів

Екстерн Державного ліцею Міжнародної української школи (далі – ліцею) є екстерном, який навчається за індивідуальним навчальним планом (далі – ІНП).

Екстерн самостійно опановує навчальний матеріал та готується до оцінювання під керівництвом учителів ліцею.

Навчальний рік, як правило, розпочинається 1 вересня.

ІНП створюється за навчальним планом ліцею на поточний навчальний рік.

Учителі Державного ліцею упорядковують програми самостійної роботи, складають контрольні роботи, консультують, оцінюють знання учнів, виставляють оцінки.

Оцінювання здобувачів освіти за кордоном

Оцінювання здобувачів освіти, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинилися за межами України і здобувають освіту одночасно в закладах освіти країни перебування (за межами України) і в Державному ліцеї «Міжнародна українська школа», може здійснюватись шляхом зарахування результатів навчання в закладі освіти за місцем перебування з тих предметів, що передбачені і навчальним планом закладу освіти країни перебування, і навчальним планом української школи. Під час зарахування результатів навчання, здобутих у закордонному закладі

  • для учнів / учениць 1-8 класів, потрібно використовувати дихотомічну шкалу «Зараховано» / « Не зараховано»;
  • для учнів / учениць 9-11 класів – 12-бальну шкалу оцінювання.

При визнанні та зарахуванні результатів навчання заклад освіти застосовує шкали співвіднесення, розроблені ДП «Інформаційно-іміджевий центр, розміщені за посиланням (відповідно до «Методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 №563» у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 20.08.2025 № 1162).

На початку навчального року або після зарахування до ліцею батьки / інші законні представники (один з них) подають заяву та інформаційну довідку, яка підтверджує навчання в країні перебування. У довідці повинна міститися така інформація:

  • ім’я та прізвище, дата народження учня (учениці);
  • назва навчального закладу та період навчання учня (учениці) в ньому;
  • клас навчання;
  • перелік предметів;
  • дата видачі, печатка та підпис керівника закладу. Довідка повинна мати офіційний переклад.

Після проходження оцінювання в закладі освіти країни перебування батьки/інші законні представники (один з них) (здебільшого відразу після завершення навчального року) повторно надають довідку із вищезазначеною інформацією, де обов’язково мають бути зазначені результати оцінювання.

З тих предметів, які діти не вивчали в школі країни перебування (українська мова, українська література, історія України, географія, захист України, громадянська освіта тощо), проходять оцінювання в Державному ліцеї «Міжнародна українська школа».

Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок для екстернів, які проходять оцінювання за індивідуальним навчальним планом.

Порядок оцінювання передбачає наступні кроки:

  1. Завантаження Програм самостійної роботи з навчальних предметів з сайту школи. Ознайомлення. Самостійне опрацювання навчального матеріалу.
  2. Ознайомлення з інструкціями до ІНП, графіком проведення оцінювання призначення учителів в ІНП.
  3. Консультування (проводиться за потреби за попередньо підготовленими запитаннями з певної теми). Консультація може бути проведена в усній (час проведення узгоджує учень з учителем) або в письмовій формі (учитель надсилає учню роз’яснення письмово).
  4. Надсилання запиту на отримання роботи. Робота надсилається учням після опрацювання матеріалу.
  5. Самостійне виконання контрольної роботи. Робота виконується протягом однієї доби та надсилається у відсканованому вигляді або у форматі Word (за погодженням з учителем).
  6. Співбесіда проводиться за підсумками І та ІІ семестрів або за рік з метою виставлення оцінки. Співбесіда передбачає, усне та/або письмове опитування з опрацьованого навчального матеріалу, перевірку набутих практичних навичок.

Ми користуємося програмами ZOOM, Viber, Google meet для спілкування оn-line. Можливе безпосереднє спілкування з учителем та очне виконання робіт у приміщенні школи.

⚠️ Увага: Відхилення від запропонованого графіку виконання письмових робіт та проведення співбесід, який зазначено в ІНП, може призвести до ускладнення його виконання (ІНП складено, ураховуючи терміни відряджень, відпусток учителів та структуру навчального року).

У 4, 9, 11 класах учні мають обов’язково пройти Державну підсумкову атестацію (ДПА) для отримання документа про освіту. Порядок проведення ДПА здійснюється відповідно до наказу МОН і повідомляється окремо. Але звертаємо увагу, що наразі ще чинний Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» від 29 жовтня 2024 року № 4034-ІХ, за яким здобувачі освіти, які завершують кожен рівень повної загальної середньої освіти, звільняються від проходження державної підсумкової освіти.

З усіх питань, пов’язаних з організацією самостійної роботи учня, звертайтеся до тьютора (куратора) , з питань вивчення предмета – до вчителя.

❗ Важливо: У разі, якщо учень не здійснює навчання більш ніж 6 місяців, він вважається таким, що вибув зі школи (підстава п. 8 Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу)

Система оцінювання

Результат оцінювання особистісних надбань здобувачів освіти 1 – 4 класів виражається вербальною оцінкою, а об’єктивних результатів навчання здобувачів освіти у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – рівневою оцінкою.

Оцінювання результатів навчання екстернів 5-11 класів здійснюється з використанням 12-бальної системи (шкали), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.

Семестрова / річна оцінка екстернів складається у співвідношенні результатів контрольної роботи (50%) і результатів проходження співбесіди (50%).

Річне оцінювання екстернів, які проходять підготовку до оцінювання в освітніх центрах за кордоном, проводиться за контрольними роботами і співбесідами (за потреби), підсумкова оцінка є, як правило, середнім арифметичним від цих результатів оцінювання.