І семестр

С П І В Б Е С І Д А

Українська мова 11 клас

Співбесіда з української мови в 11 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг  навчального матеріалу.

Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу

http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/11-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0i%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf

 

ОРІЄНТОВНІ ЗАПИТАННЯ НА СПІВБЕСІДІ:

Тема :№1  – Н-\ -НН- у прикметниках, дієприкметниках, займенник., прислівниках.

Рід ,число. Не ні з різними частинами мови. Власні та загальні назви. Велика буква та лапки.

Ступені порівняння прикметників, написання складних прикметників.

Правопис займенників. Синоніміка дієприкметників, дієприслівників. Пунктограма при відокремлених членах речення.

ОРІЄНТОВНІ  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ НА СПІВБЕСІДІ

1.Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А сонячне Баку, красивий какаду, сильний нежить

Б смачне івасі, швидке таксі, гостинна Перу

В оригінальне меню, біла тюль, маленьке шимпанзе

Г цікаве турне, просторе авеню, справедливе журі

2.Граматична помилка є в рядку

А постійний головний біль

Б безпечний засіб від нежеті

В полоскання морською сіллю

Г користуватися маззю від мозолів

  1. Одиничний дієприслівник необхідно виділяти комами в реченні

А Могутні дуби стоять замислившись

БА експрес все летів і летів поспішаючи

В Краще вмерти біжучи аніж жити гниючи

Г Мене там мати повивала і повиваючи співала

  1. Через дефіс треба писати кожне слово рядка

А розлого \ крислатий,  сорока\ мільйонний, віце\ президентський

Б кам’яно \ вугільний, військово \ зобов’язаний , золотисто \ рожевий

В турецько \ болгарський, всесвітньо\ історичний, сіро\ зелений

Г діаметрально \ протилежний, конусо \ подібний, сизо \ фіалковий

  1. Перепишіть речення, знявши риску.
  2. Жити в не\волі не\стерпно.2 Згода будує, а не\згода – руйнує. 3.Не\правдою далеко зайдеш, та назад не\вернешся. 4 Слово не\горобець: випустиш – не\впіймаєш. 5. Не кажи «гоп», доки не\перескочиш. 6 Не\знайко на печі лежить,  а знайко по дорозі бижіть. 7.Перемагають  труднощі разом, не\безпеку досвідом. 8. Без  охоти не\має роботи. Без  сокири не\тесляр, без голки – не\кравець. 10. Не\чистим  зероном посієте – собі шкоди надієте. 11, Не\мазаний віз скрипить, а мазаний сам біжить.

6.Упишіть на місці крапок, де потрібно, пропущену літеру

Забезпечен..ий, довгождан..ий, чисельн..ий, орлин..ий, незлі́чен..ий,смирен..ий, нужден..ий, качин..ий, неждан..о – негадан..о , несказа́н..ий, печен..ий, нездола́н..ий, від..звеніти, реформен..ий, Ган..а, вихован..ий, освічен..ість, віддзеркален..я,числен..ий, буквен..ий, стражден..о

  1. Граматичну помилку допущено в реченні

А Не знаючи броду, не лізь у воду.

Б Почавши справу, обов’язково її заверши.

Г Прочитавши книжку, пішов відпочивати.

В Повертаючись додому, почався дощ.

Д Виконуючи тестові завдання, дотримуйся інструкцій.

  1. Помилку допущено в рядку

А порядок денний

Б згідно наказу

В брати участь

Г їхати автобусом

  1. Неправильно утворено ступінь порівняння прикметника

А найпоганіший

Б якнайкращий

В багатший за всіх \ від усіх

Г більш чіткий

10.У якому реченні  правильно поставлені розділові знаки при відокремлених членах?

А Коли-не-коли ми прогулювалися, не поспішаючи, по набережній.

Б А за річкою, попід зеленим лісом, уся гора вкрита розкішною травою.

В Усе можна купити окрім рідної матері.

Г Бережімо, честь народу, найкоштовнішу перлину

11.У якому реченні немає пунктуаційних помилок?

А До годівнички злітаються всі птахи – горобці, синички  снігурі.

Б Прокинувшись рано-вранці, ми побігли до озера вмитись.

В Денис якийсь час лежав, дрімаючи.

Г Осіннє, жовтогаряче листя кволо падало додолу устилаючи круті бережки.

 

ОРІЄНТОВНІ ЗАПИТАННЯ НА СПІВБЕСІДІ:

Тема :№2 Види простих речень, вираження присудка. Синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів речення. Звертання, вставні слова.

 

ОРІЄНТОВНІ  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ НА СПІВБЕСІДІ

  1. Вставним НЕ  буває слово

А мабуть

Б навіть

В очевидно

Г можливо

Д напевно

  1. Простий підмет ужито в реченні

А Хвилею зеленою здіймається навесні Батиєва гора

Б П’ятірка сивих плотарів сиділа в тінях яворів

В Тут ми з Піратом і кинулись до моркви.

Г Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар

3.Простий дієслівний присудок ужито в реченні

А Море було безбарвне, аж чорне.

Б Гірські печери ще затоплені водою.

В Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво – наречені.

Г Щире кохання не вкрите серпанками

4.З`ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

1підмет                     А Батьки поїхали працювати.

2 присудок                 Б Любити – це завжди щастя.

3 означення                В Діти – дзеркало батьків.

4 обставина                Г Гортає ніч великі срібні книги.

Д Бажання творити благородне.

 

5.Установіть відповідність.

Односкладне речення                                 Приклад

1 означено – особове                       А Незнятий кадр незіграної ролі.

2 неозначено – особове                     Б За одного небитого двох битих дають.

3 узагальнено – особове                    В Благословляю і люблю твоє чоло.

4 безособове                                Г Зелене море зроблять із Дніпра.

Д Завіяло, заговорило снігом у полі.

6.У якому реченні немає пунктуаційних помилок?

А О, краю мій! Тужу я за тобою!.

Б Овітлена місяцем, дорога була безлюдною.

В Білявий вогник миготів і шкварчав, і димів пожираючи розтоплену смолу.

Г На щастя, нас обминула зла негода.

7.У реченні правильно поставлені розділові знаки при вставних словах

А Напевно це й ,справді, не жінка.    В У цьому світі, як у казці, все, можливо.

Б На щастя нас обминула зла негода.    Г Мабуть, ми не впораємося вчасно з роботою

8.Речення ускладнене вставним словом

А Хлопець про це не знав певно, мав лише здогадки.

Б Люди відчиняли ворота, поливали на щастя дорогу.

В Сіллю не тільки торгували, через неї, кажуть, воювали.

Г Стривожений, я вийшов геть з кімнати.

  1. Звертанням ускладнено речення(розділові знаки пропущено)

А В океані рідного народу відкривай духовні острови.

Б Я не спатиму люба до ранку буду думати про нас.

В Це Ви мене запитували?

Г Спасибі вам за щирість за турботу.

  1. Поширеним є речення

А Усі ми переможемо

Б А він не втім`я битий

В Двоє учнів запізнилося

Г Ми згодні допомогти

Д Сестра пішла читати

  1. Визначте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра позначає наступне слово)

І (1)досі  ранки (2)холодні, але промені (3)сонця поволі вже заливають (4)степ золотом

А підмет

Б присудок

В додаток

Г обставина

Д означення

Administrator