С П І В Б Е С І Д А
Українська література 9 клас
Співбесіда з української літератури в 9 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг навчального матеріалу.
Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу.
Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).
Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури
1.Пояснити значення літературознавчих термінів:
Послання, гротеск, іронія, сарказм, сатира, контраст, умовність,ліричний герой, псалом, лірична медитація, перший україномовний історичний роман, роман, роман – хроніка, реалізм.
- Аналіз творів за схемою
Автор | Назва твору | Рід \ Жанр | Головні герої | Тема | Ідея \ мотив( у поезії) | |
1 | Тарас Григорович Шевченко | 1«Катерина»
( 1839р Петербург)
Поему присвячено Василю Жуковському На пам’ять 22 квітня 1838р., викупу з кріпацтва |
Ліро-епос
Ліро-епічна соціально – побутова поема з елементами романтичної поетики |
Катерина, син Івась, москаль, батьки дівчини | Зображення трагедії жінки – покритки і дитини – безбатченка в умовах тогочасного суспільства | Виявлення глибокого співчуття до жінки – покритки; засудження жорстокості, підступності, байдужості, бездушності, розбещеності панів.
Проблематика Моральних законів тогочасного суспільства, їхнього недотримання. Честі , відповідальності за свої вчинки. Любові та страждання Батьків і дітей Краху ілюзій |
- Знання коротких біографічних відомостей про письменника \ поета(до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
- Порівняльна характеристика героїв твору
5 Характеристика героя
ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ
- Дані про героя ( з якого твору; головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
- Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
- Вчинки героя. Як вони розкривають його внутрішній світ?
- Мова героя.
- Додаткові художні відомості (деталі, описи тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
- Ставлення автора до свого героя.
- Ваше ставлення до героя.
6 Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)