Рекомендації щодо підготовки до співбесіди з географії у 6 класі
Співбесіда з географії у 6 класі передбачає перевірку екстерна щодо вивченого і засвоєного матеріалу.
Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/6-%D0%93%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F-.pdf
Робота із картами атласу для 6 класу значно допоможе в опануванні навчального матеріалу.
Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.
Наприклад, можливі такі запитання:
( на знання географічних термінів)
- Що таке літосфера?
- Що таке вулканізм?
- Що таке льодовик?
- Що таке географічна оболонка?
( на знання картографічного матеріалу)
- На карті позначено маршрут плавання під керівництвом одного з мореплавців. Про кого йде мова?
- Пошук об’єкта на карті за географічними координатами.
- В яких широтах випадає більше опадів, в яких менше?
( на знання причинно-наслідкових зв’язків)
- 1.Чому найбільше вулканів розташовано на межах стику літосферних плит?
- 2. Чому відкриття Колумбом Америки називають випадковим? Чому нововідкриті материки назвали Америкою, а не Колумбією? Чи дійсно Колумб був першим, хто відкрив Америку?
- 3. Чим острів відрізняється від материка? Наведіть приклади великих островів. Як розрізняють острови за походженням?
- Дайте визначення поняттю «літосферні плити». Поясніть причини та наслідки їх руху.
На співбесіді можливі тестові завдання, наприклад:
- Що означає в перекладі з грецької слово «географія»?
А Земля Б землеопис В наука Г природа
- Що на плані і карті зображують горизонталі?
А форми рельєфу Б річки В корисні копалини Г ліси
- 3. Укажіть, який газ становить найбільший відсоток у повітрі приземного шару атмосфери:
А вуглекислий; Б кисень; В азот; Г аргон.
- 4. Укажіть, який шар не є складовою атмосфери:
А астеносфера Б стратосфера; В тропосфера; Г озоновий.
Також під час проведення співбесіди у 6 класі вирішуються задачі (на масштаб, його переведення, на визначення тиску, температури, їх зміни із висотою, визначення середньодобової температури повітря тощо).
При проходженні співбесіди екстерн має максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії та картографії), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки).