І семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 11 класі

Співбесіда з історії України у 11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.

Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:

хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;

інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;

логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;

аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в І семестрі:

1.Коли почалася Друга світова війна для українських земель?

  1. Назвіть складові процесу радянізації.
  2. З якого плацдарму було звільнено Київ?
  3. На які адміністративно-територіальні одиниці було поділено Україну після окупації?
  4. Як називалася цілеспрямована політика німців щодо знищення євреїв?
  5. Яку битву називали «другим Сталінградом»?
  6. Коли було завершено вигнання німецьких військ та їх союзників з території України?
  7. Хто такі остарбайтери?
  8. В якому році було ліквідовано греко-католицьку церкву на Західній Україні?
  9. Коли і приєднанням якої території було завершено формування території УРСР?
  10. «Операція Вісла»–це…
  11. Як називався період перебування при владі М. Хрущова?
  12. Назвіть три надпрограми М. Хрущова в сільському господарстві.
  13. Як називалися територіальні органи управління народним господарством за часів Хрущова?
  14. Як називали людей, які були незгодні з політикою партії?
  15. 16. Реабілітація—це…
  16. До розгрому якої галузі науки призвела перемога у 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» – вчення Т.Лисенка?
  17. Яку назву отримав ідеологічний наступ на радянське суспільство сталінського режиму після завершення Другої світової війни?
  18. Командуючий УПА. Загинув у сутичці з радянським каральним загоном. 20. Назвіть роки повоєнного голоду в Україні.
  19. Хто з керівників СРСР виступив з доповіддю, що засуджувала культ особи Сталіна на XX з’їзді КПРС в 1956 році?
  20. Назвіть складові політики десталінізації.
ІІ семестр

Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:

  1. Наведіть періодизація історії давніх Греції та Риму.
  2. Які природно­-географічні умови Балканського півострова?
  3. Як археологи відкрили Мінойську й Ахейську палацові цивілізації?
  4. Як було влаштоване давньогрецьке суспільство Афін та Спарти?
  5. Які причини греко­-перських війн? Назвіть основні битви греко-перських війн.
  6. За якого правителя в Афінах було утверджено демократію?
  7. Чим уславився Перікл?
  8. Охарактеризуйте господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
  9. Назвіть 12 олімпійських богів Греції.
  10. Коли відбулися перші античні олімпійські ігри?
  11. Які основні відмінності в освіта та вихованні афінян і спартанців?
  12. Коли і як македонський цар Філіп II підкорив Грецію?
  13. Що таке еллінізм?
  14. Чим уславивсяАлександр Македонський?
  15. Назвіть наймогутніші елліністичні держави.
  16. Які особливості культура елліністичної доби?
  17. Які причини Великої грецької колонізації?
  18. Де були засновані античні грецькі поселення на території України (у Північному Причорномор’ї)?
  19. Чим вирізнялося суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України?20. Якими булу взаємини греків-колоністів і місцевого населення?
  20. Розкажіть про одне з племен (кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни).
  21. Які природно-­географічні умови Апеннінського півострова?
  22. Коли виникло місто Рим?
  23. Яким був соціальний устрій та організація влади в Римській республіці в V–І ст. до н.е.?
  24. Скільки було Пунічних воєн?
  25. Хто такий Ганібал?
  26. Коли у Римі була встановлена диктатура Цезаря?
  27. Коли Римська республіка стала імперією? 29. Що таке принципат?
  28. Які території були приєднані до Риму за правління Октавіана Августа?
  29. Які боги становлять пантеон римських богів?
  30. Які особливості мистецтва Давнього Риму?
  31. Що зумовило кризу Римської імперії?
  32. Вкажіть прояви кризи.Коли виникло християнство?
  33. Як відбувалося поширення християнства?
  34. Коли християнство стало офіційною релігією Римської імперії?
  35. Коли Римська імперія була розділена на Західну і Східну?
  36. Які хронологічні межі Великого переселення народів?
  37. Які причини падіння Західної Римської імперії?
  38. Назвіть теорії походження (витоки) слов’янських народів.
  39. Де прабатьківщина слов’ян?
  40. Що таке язичництво?
  41. Назвіть слов’янських богів?
    44. Які хронологічні рамки Великого розселення слов’ян?
  42. Хто такі анти і склавини?
  43. Які причини зникнення стародавніх цивілізацій?
  44. Покажіть сучасні цивілізації на мапі світу.
  45. Які головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя?
  46. Коли зародилися китайська та індійська цивілізації?
  47. Як взаємодіють між собою цивілізаційні? Наведіть приклади.

 

Під час співбесіди екстерн6 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.

І семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 6 класі

Співбесіда з історії України та всесвітньої історії (інтегрований курс) у 6 класі передбачає перевірку екстерна щодо сформованості у нього  уявлень і початкових знань про історію як галузь людських знань, як науку, що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в І семестрі:

Питання для усної співбесіди ( І семестр)

  1. Які теорії походження людини ви знаєте? У чому вони полягають?
  2. На які періоди поділяється кам’яний вік? Що покладено в основу періодизації?
  3. Які були основні заняття первісних людей?
  4. Назвіть перші знаряддя праці первісної людини.
  5. Що таке стоянка?
  6. Опишіть житло неандертальців.
  7. Що взято за основу при створенні періодизації давньої історії людства?
  8. Які найважливіші винаходи зробила людина у палеоліті та мезоліті?
  9. Чим відрізнявся рід від людського стада?
  10. Чим було зумовлена поява матріархату?
  11. Де зародилось землеробство?
  12. Які нові способи обробки каменю винайдені в неоліті?
  13. Чому в первісних людей виникла потреба в обміні?
  14. Як перші ремесла змінили життя людини?
  15. Чому у осілих народів керамічні вироби були з плоским дном?
  16. Поясніть, у чому полягають перший і другий великі поділи праці.
  17. Чому виникають перші міста?
  18. Чим сусідська община відрізнялась від родової?
  19. Чим була зумовлена поява патріархату?
  20. Коли відбулося залюднення території Європи?
  21. Де знайдена перша стоянка первісних людей на території України?
  22. Яка археологічна культура була першою землеробською на теренах України?
  23. Хто такі індоєвропейці?
  24. Які зміни відбулися у житті Європи у період бронзи?
  25. Коли існувала Трипільська культура?
  26. Яке було основне заняття трипільців?
  27. Що сприяло нагромадженню практичних знань первіс­ною людиною?
  28. Чому первісна людина наділяла неживі предмети над­природними властивостями?
  29. Охарактеризуйте перші форми релігійних вірувань. Що з вірувань первісних людей дійшло до нашого часу?
  30. Що зображали первісні люди на своїх малюнках?
  31. Як називали єгиптяни свою країну?
  32. Чому стародавні греки називали піраміди дивом світу?
  33. Опишіть внутрішню будову піраміди Хуфу.
  34. Які природні властивості річки Ніл використали єгиптяни на свою користь?
  35. Чому Єгипет називали «Даром Нілу»?
  36. Коли в Єгипті з’явилися перші землероби?
  37. Опишіть, як давні єгиптяни обробляли землю.
  38. Які пристрої використовувалися для штучного зрошення полів?
  39. Які ремесла були поширені в Давньому Єгипті?
  40. Чим у Давньому Єгипті займалися жерці?
  41. Розкажіть про основні обов’язки писця.
  42. Опишіть один день із життя єгипетського селянина.
  43. З яких частин складалася єгипетська армія?
  44. У чому полягала релігійна реформа Ехнатона?
  45. Чому давньоєгипетське сус­пільство не змогло б існувати без фараона? жерців? писців? чиновників? військо­вих? селян?
  46. Завдяки чому вдалося прочитати ієрогліфи?
  47. Які правила існували у живопису та скульптурі єгиптян?
  48. Назвіть найвеличніші храми Давнього Єгипту.
  49. Назвіть основних єгипетських богів.
  50. Розкажіть про природні умови та жителів Південного Дворіччя.
  51. Чому міф про всесвітній потоп народився саме у Дворіччі?
  52. Яку частину Дворіччя називали Шумером, а яку – Аккадом?
  53. Які інші назви має Дворіччя?
  54. Чому, на вашу думку, в законах Хаммурапі пе­редбачались тяжкі покарання?
  55. Які наукові знання розвивались у Дворіччі? Як вони допомагали в житті її мешканцям?
  56. Що в законах Хаммурапі здається вам спра­ведливим і що несправедливим?
  57. З іменами яких царів пов’язані утворення і розквіт Ассирійської держави?
  58. Як ви гадаєте, завдяки чому ассирійцям вдавалося протягом століть вести переможні війни?
  59. Яким було головне заняття фінікійців?
  60. З якою метою фінікійці засновували колонії?
  61. В чому переваги фінікійського алфавіту перед писемністю Стародавнього Єгипту чи Дворіччя? У чому його недоліки?
  62. Яка слава —добра чи погана —ходила про фінікійців?
  63. Яку роль в історії давніх євреїв, за легендою, віді­грав Мойсей?
  64. Чим уславилися царі Давид і Соломон?
  65. За правління якого царя Нововавилонське царство досягло свого розквіту?
  66. Розкажіть про одне з вавилонських архітектурних чудес.
  67. У релігіях яких народів Дворіччя існував єдиний бог?
  68. Чим шумерський клинопис відрізнявся від перського?
  69. Уявіть себе шумерським учнем і опишіть свій шкільний день.
  70. Хто такий Гільгамеш?
ІІ семестр

Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:

  1. Як історичні пам’ятки зберігають історичну пам’ять?
  2. Чи можна за пам’ятниками простежити взаємозв’язок різних епох історії України?
  3. Коли і як виникла Київська держава?
  4. У якому році було хрещено Русь? Яке значення цієї події?
  5. Коли і ким була заснована Галицько-Волинська держава?
  6. Хто такі козаки? У якій частині українських земель сформувалося козацтво?
  7. 7. Коли почалася Національно-визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої?
  8. За допомогою «лінії часу» визначте час існування Української козацької держави, Запорозької Січі
  9. До складу яких імперій входили українські землі в XIX ст.? Яким було ставлення влади імперій до українців?
  10. Що таке національне відродження?
  11. Коли діяло Кирило-Мефодіївське братство? Які ідеї висловлювали члени братства?
  12. Коли розпочалася Перша світова війна? У складі армій яких держав воювали українці?
  13. Хто очолював Українську Центральну Раду? Що проголошував Перший Універсал УЦР
  14. Яку подію відзначають як День соборності?
  15. Який існує взаємозв’язок між Першою світовою війною та Українською революцією?
  16. Які події спонукали до проголошення незалежності Української Народної Республіки?
  17. Чому українці зазнали поразки у визвольних змаганнях?
  18. Коли і з якою метою було створено СРСР?
  19. Для чого в СРСР створювали колгоспи? Що таке розкуркулення? Чому Голодомор називають геноцидом українського народу?
  20. Коли почалася Друга світова війна? Що спонукало українців до збройної боротьби проти нацистів та їхніх пособників?
  21. За що і проти кого боролася Українська повстанська армія?
  22. Якими були наслідки Другої світової війни для України?
  23. У складі якої держави перебувала Україна до 1991 р.? Із якою метою відбувалося знищення української мови та культури за радянських часів?
  24. Коли було проголошено незалежність України?
  25. Якими були причини Революції Гідності?
  26. Чому Росія вчинила агресію проти України?
  27. Що таке історичний факт? Якими є його основні ознаки? Чим різняться між собою історичні події, явища, процеси? Хто такі історичні особи?
  28. Хто такі історики? Кого з  видатних українських істориків ви знаєте? Розкажіть про одного з них.
  29. Чому праця є основою життя людства? Що таке економіка? Коли з’явилося натуральне господарство? Якими є його ознаки?
  30. Як була започаткована вища освіта? Яку роль виконували університети на українських землях у XIX — на початку XX ст.? Чому в  Російській імперії українці не могли здобути освіту рідною мовою?
  31. Що таке дозвілля? Яке місце в дозвіллі посідають свята?

Під час співбесіди екстерн 5 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.

І семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 5 класі

Співбесіда з історії України у 5 класі передбачаєперевірку екстерна щодо сформованості у нього  уявлень і початкових знань про історію як галузь людських знань, як науку,що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в І семестрі:

  1. Що означає слово «історія»?
  2. Чому історію називають наукою про людей у часі?
  3. Як люди вимірюють час? Що таке календар?
  4. Які основні відмінності історичної карти? Про що можна дізнатися з історичної карти?
  5. Що називають історичним джерелом? Які бувають джерела?
  6. Що таке історична топоніміка?
  7. Що таке історична подія?
  8. Що таке історичне явище? Наведіть приклади.

9.У чому цінність і користь історії як науки?

  1. Назвіть основні види історичних джерел і наведіть їх приклади.
  2. Назвіть три історико-етнографічні регіони України.
  3. Назвіть регіон, у якому проживаєте (проживали) Ви. 13. Які відмінності між історією та міфами?
  4. Що необхідно історикам для відтворення подій минулого, коли свідків вже немає?
  5. Як природні умови можуть впливати на життя людей? (на прикладі окремих історико – географічних регіонів України).

16Які основні відмінності історичної карти? Про що можна дізнатися з історичної карти?

  1. 17. Яка різниця між історичним і календарним часом?
  2. Що необхідно історикам для відтворення подій минулого, коли свідків вже немає?
  3. Де зберігаються речові джерела?
  4. Як мова може виступати історичним джерелом?
ІІ семестр

Інформатика 9 клас

Орієнтовні запитання для співбесіди

  • Як створити базу даних?
  • З якими об’єктами працює база даних?
  • Що таке таблиця?
  • Як задавати властивості полів?
  • Що таке ключове поле?
  • Що таке форма?
  • Які види форм створює база даних?
  • Як створити обчислюване поле в формі?
  • Що називають одновимірним масивом?
  • Як позначається кожен об‘єкт масиву?
  • Що таке номер(індекс) змінної масиву?
  • Що таке сортування?
  • Як описують масив в навчальому середовищі програмування Pascal?

Зразки тестів та завдань

І семестр

Інформатика 9 клас

Орієнтовні запитання для співбесіди

  • Які існують види програного забезпечення?
  • Що таке операційна система?
  • Що називають процесами інсталяції та деінсталяції?
  • Що входить до апаратного забезпечення комп’ютера?
  • Чим відрізняється двовимірне зображення від тривимірного?
  • Пояснити для чого використовується тривимірна сцена.
  • Принцип роботи 3Д- принтера.
  • В яких сферах життя зараз використовується 3Д-моделювання?
  • Для чого використовують табличний процесор?
  • Перелічити основні функції табличного процесора.
  • Для чого використовують сортування і фільтрування?

Зразки тестів та завдань

ІІ семестр

Інформатика 5 клас

Орієнтовні запитання для співбесіди

  • Чим відрізняються текстові редактори від текстових процесорів?
  • Які основні об’єкти текстових документів?
  • Що називають редагуванням тексту?
  • Для чого використовують правопис?
  • Що називають форматуванням тексту?
  • Як до текстового документа вставити таблицю?
  • Що називають алгоритмом?
  • Які існують способи подання алгоритмів?
  • Які існують алгоритмічні структури?
  • Що називають циклом?

Зразки тестів та завдань

І семестр

Інформатика 5 клас

Орієнтовні запитання для співбесіди

  • Як пов’язані повідомлення та інформація?
  • Які інформаційні процеси ти спостерігаєш або здійснюєш удома, у школі?
  • Які види комп’ютерів тобі відомі?
  • Навести приклади пристроїв введення та пристроїв виведення інформації.
  • Що таке операційна система?
  • Якими засобами можна копіювати, видаляти та переміщувати файли і папки?
  • Що називають комп’ютерною мережею?
  • Чим відрізняється локальна мережа від глобальної?
  • Якою пошуковою системою ти користуєшся?
  • Яким відомостям, що подані на сайтах, можна довіряти?

Зразки текстів та завдань