І семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 11 класі

Співбесіда з історії України у 11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.

Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:

хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;

інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;

логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;

аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в І семестрі:

1.Коли почалася Друга світова війна для українських земель?

  1. Назвіть складові процесу радянізації.
  2. З якого плацдарму було звільнено Київ?
  3. На які адміністративно-територіальні одиниці було поділено Україну після окупації?
  4. Як називалася цілеспрямована політика німців щодо знищення євреїв?
  5. Яку битву називали «другим Сталінградом»?
  6. Коли було завершено вигнання німецьких військ та їх союзників з території України?
  7. Хто такі остарбайтери?
  8. В якому році було ліквідовано греко-католицьку церкву на Західній Україні?
  9. Коли і приєднанням якої території було завершено формування території УРСР?
  10. «Операція Вісла»–це…
  11. Як називався період перебування при владі М. Хрущова?
  12. Назвіть три надпрограми М. Хрущова в сільському господарстві.
  13. Як називалися територіальні органи управління народним господарством за часів Хрущова?
  14. Як називали людей, які були незгодні з політикою партії?
  15. 16. Реабілітація—це…
  16. До розгрому якої галузі науки призвела перемога у 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» – вчення Т.Лисенка?
  17. Яку назву отримав ідеологічний наступ на радянське суспільство сталінського режиму після завершення Другої світової війни?
  18. Командуючий УПА. Загинув у сутичці з радянським каральним загоном. 20. Назвіть роки повоєнного голоду в Україні.
  19. Хто з керівників СРСР виступив з доповіддю, що засуджувала культ особи Сталіна на XX з’їзді КПРС в 1956 році?
  20. Назвіть складові політики десталінізації.
Administrator