Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 11 класі
Співбесіда з історії України у 11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.
Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:
хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;
просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;
інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;
логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;
аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.
Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.
Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.
Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:
- Чому період 1965-1985 рр. називається «застоєм»?
- Які реформи були започатковані О.Косигіним? Який їх результат?
- Хто такі дисиденти? Які особливості дисидентського руху в роки «застою»?
- Коли було створено Українську Гельсінську групу? Чому вона так називалася? Яка її мета діяльності? Хто її очолював?
- Що таке дефіцит? Чому це явище було характерне для періоду «застою»?
- У чому проявлялася криза радянської моделі розвитку в роки «застою»?
- Чому у 1970-1980-ті роки відбувається стрімка русифікація України?
- У чому звинувачували П.Шелеста, коли його в 1972 р. усували з посади Першого секретаря ЦК КПУ?
- Які причини початку «перебудови» в СРСР? Які її особливості в Україні?
- Чорнобильська катастрофа – це була закономірність чи випадковість? Які насліки катастрофи?
- Чому в роки «перебудови» відбувається зростання активності населення, створення громадських організацій?
- Як було Україна здобула незалежність? Коли це сталося?
- Що наззивають «Революцією на граніті», «Помаранчевою революцією», «Революцією гідності»?
- Які особливості розвитку економіки України в роки незалежності?
- Які причини втечі В.Януковича з України?
- Чому подальші зміни в Україні стали можливими леше після народного виступу проти влади?
- З якою країно Україна веде тепер війну? Які причини війни?
- Які головні проблеми стоять тепер перед Україною?