Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 7 класі
Співбесіда з історії України у 7 класі передбачаєперевірку екстерна щодо сформованості у нього уявлень і початкових знань про історію як галузь людських знань, як науку,що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження.
Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.
Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.
Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:
- Які основні причини об’єднання Галицького і Волинського князівств? Чому саме Волинське князівство стало ініціатором об’єднання?
- Яку політику проводив Роман Мстиславич після утворення єдиного Галицько-Волинського князівства? Чому сини Романа Мстиславича були змушені силою доводити своє право на батьківську спадщину?
- Чому руські князівства зазнали поразки від монголів? Якими були наслідки монголо-татарської навали? Як проявлялося панування монголо-татар на землях Південно-Західної Русі?
- Які держави прагнули загарбати землі Галицько-Волинського князівства?
- Як складалися відносини Данила Галицького із Золотою Ордою? Поясніть слова Данила Галицького: «О, лихіше лиха честь татарська!» 13. Чому незважаючи на завзяту боротьбу Данилу Галицькому так і не вдалося позбутися монгольської зверхності?
- Прослідкуйте зміни зовнішньої політики галицько-волинських князів, починаючи з Данила Галицького. 15. Чому занепало Галицько-Волинське князівство?
- Які особливості розвитку культури Галицько-Волинського князівства? Назвіть найвідоміші архітектурні пам’ятки Галицько-Волинського князівства. Які з них збереглися до наших днів? Визначте риси архітектури Галицько-Волинського князівства.
- Які жанри образотворчого мистецтва отримали розвиток у Галицько-Волинському князівстві? Назвіть найвідоміші зразки пам’яток образотворчого мистецтва Галицько-Волинського князівства.
- У чому виявлялася самобутність культури Галицько-Волинського князівства?
- До складу яких держав потрапили українські землі в ХІV—ХVІ ст.? 22. Яка головна мета набігів кримських татар на українські землі? Які їх наслідки?
- Які нові явища в розвитку сільського господарства мали місце в ХІV — першій половині ХVІ ст.? 24. Визначте основні етапи закріпачення селян на українських землях.
- Чим була зумовлена поява фільварків? Які це мало наслідки?
- Що таке ремісничий цех? Яка особливість організації ремісничих цехів на українських землях?
- Охарактеризуйте становище українських міщан у Великому князівстві Литовському та Польщі в ХІV — першій половині ХVІ ст. Чому міщани так прагнули отримати маґдебурзьке право для свого міста?
- Як іноземне панування вплинуло на розвиток культури українських земель у другій половині ХІV—ХV ст.? 29. Визначте риси культури українських земель ХІV—ХV ст., що сформувалися під впливом культури країн Заходу. 3
- Які культурні традиції Київської Русі та Галицько-Волинського князівства відбилися в культурі українських земель ХІV—ХV ст.?
Під час співбесіди екстерн7 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.