ІІ семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 7 класі

Співбесіда з історії України у 7 класі передбачаєперевірку екстерна щодо сформованості у нього  уявлень і початкових знань про історію як галузь людських знань, як науку,що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:

  1. Які основні причини об’єднання Галицького і Волинського князівств? Чому саме Волинське князівство стало ініціатором об’єднання?
  2. Яку політику проводив Роман Мстиславич після утворення єдиного Галицько-Волинського князівства? Чому сини Романа Мстиславича були змушені силою доводити своє право на батьківську спадщину?
  3. Чому руські князівства зазнали поразки від монголів? Якими були наслідки монголо-татарської навали? Як проявлялося панування монголо-татар на землях Південно-Західної Русі?
  4. Які держави прагнули загарбати землі Галицько-Волинського князівства?
  5. Як складалися відносини Данила Галицького із Золотою Ордою? Поясніть слова Данила Галицького: «О, лихіше лиха честь татарська!» 13. Чому незважаючи на завзяту боротьбу Данилу Галицькому так і не вдалося позбутися монгольської зверхності?
  6. Прослідкуйте зміни зовнішньої політики галицько-волинських князів, починаючи з Данила Галицького. 15. Чому занепало Галицько-Волинське князівство?
  7. Які особливості розвитку культури Галицько-Волинського князівства? Назвіть найвідоміші архітектурні пам’ятки Галицько-Волинського князівства. Які з них збереглися до наших днів? Визначте риси архітектури Галицько-Волинського князівства.
  8. Які жанри образотворчого мистецтва отримали розвиток у Галицько-Волинському князівстві? Назвіть найвідоміші зразки пам’яток образотворчого мистецтва Галицько-Волинського князівства.
  9. У чому виявлялася самобутність культури Галицько-Волинського князівства?
  10. До складу яких держав потрапили українські землі в ХІV—ХVІ ст.? 22. Яка головна мета набігів кримських татар на українські землі? Які їх наслідки?
  11. Які нові явища в розвитку сільського господарства мали місце в ХІV — першій половині ХVІ ст.? 24. Визначте основні етапи закріпачення селян на українських землях.
  12. Чим була зумовлена поява фільварків? Які це мало наслідки?
  13. Що таке ремісничий цех? Яка особливість організації ремісничих цехів на українських землях?
  14. Охарактеризуйте становище українських міщан у Великому князівстві Литовському та Польщі в ХІV — першій половині ХVІ ст. Чому міщани так прагнули отримати маґдебурзьке право для свого міста?
  15. Як іноземне панування вплинуло на розвиток культури українських земель у другій половині ХІV—ХV ст.? 29. Визначте риси культури українських земель ХІV—ХV ст., що сформувалися під впливом культури країн Заходу. 3
  16. Які культурні традиції Київської Русі та Галицько-Волинського князівства відбилися в культурі українських земель ХІV—ХV ст.?

Під час співбесіди екстерн7 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.

Administrator

solevisible