Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 7 класі
Співбесіда з історії України у 7 класі передбачаєперевірку екстерна щодо сформованості у нього уявлень і початкових знань про історію як галузь людських знань, як науку,що має свій предмет вивчення і свої методи дослідження.
Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.
Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.
Орієнтовні питання до співбесіди в І семестрі:
- Де розташувалася прабатьківщина слов’ян? Назвіть союзи племен східних слов’ян — предків українців.
- 2. Коли сформувалося Київське князівство?Як у літописах називали Київське князівство?
- Що таке полюддя? Як загинув князь Ігор?
- Коли розпочалося князювання Ольги? Розкажіть, як помстилася княгиня Ольга за вбивство свого чоловіка.
- Назвіть племена й народи, які підкорив Святослав і примусив сплачувати данину.Якими були результати першого Балканського походу князя Святослава?
- 6. Коли Володимир посів великокнязівський престол у Києві?Назвіть Червенські міста, за які вели боротьбу київські князі.У чому полягала адміністративна реформа Володимира?
- 7. Коли розпочалося хрещення Русі Володимиром?
- 8. Що таке міжусобна боротьба?
- 9. Коли розпочалося князювання Ярослава в Києві? Що таке «шлюбна дипломатія»?Що таке «Руська правда»?
- 10. Які види ремесла були найпоширенішими на Русі? Які основні товари вивозилися руськими купцями за кордон?
- 11. Що таке мозаїка? Що таке фреска?
- 12. Якими були причини повстання киян у 1113 р.? Які причини роздробленості Русі?
- 13. Які події лягли в основу «Слова о полку Ігоревім». Яка головна думка твору?
- Як утворилося Галицьке князівство? Чому боярство Галицької землі сформувалося в міцний стан, який протистояти владі князя?
- Назвіть видатні пам’ятки архітектури Русі другої половини ХІ — початку ХІІІ ст., які збереглися до нашого часу. Ким були Нестор, Алімпій, Агапіт?
- 16. Опишіть один із пам’ятників культури Київської Русі другої половини XI — початку XIII ст.
Під час співбесіди екстерн7 класу має максимально продемонструвати знання з відповідної теми, набуті компетенції: уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причино-наслідкові зв’язки,уміння орієнтуватися в історичному просторі; знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля; уміння працювати з джерелами історичної інформації, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, вміти аналізувати й висловлювати власну думку.