С П І В Б Е С І Д А
Українська література 11 клас
Співбесіда з української літератури в 11 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг навчального матеріалу.
Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу. Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).
Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури
1.Пояснити значення літературознавчих термінів:
“розстріляне відродження”, модернізм, cоцреалізм, постмодернізм, пародія, гумор, сатира, усмішка, драма, вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм, авангард, футуризм, деструкція, сонет, ліричний герой, імпресіонізм, екзистенціалізм, маргінальність, іронія, урбаністичний роман, сатирична комедія, міфологізм, асоціативність, поема у прозі, пригодницький роман.
- Аналіз творів за схемою
Приклад
Автор | Назва твору | Рід \ Жанр | Головні герої | Тема | Ідея \ мотив( у поезії) | |
1 | Микола Хвильовий
( Микола Фітільов) |
«Я(Романтика)» | Епос\
психологічна новела |
«Я» – « главковерх чорного трибуналу комуни»,
доктор Тагабат, дегенерат, Андрюша, мати
|
Зображення громадянської війни як одного з найтрагічніших явищ в історії України, адже в основі лежить руйнація, нівелювання родинних зв’язків. Показ того, як генетичні , вроджені риси людяності, добра, любові розчиняються в патологічному відчутті відданості ефемерним ідеалам комуни. | Фатальна невідповідність між ідеалами революції та методами їх досягнення.
Засудження більшовицького революційного фанатизму
Проблематика : Збереження людської індивідуальності, цілісності людської натури як необхідності існування людини; Розбіжності між мрією і дійсністю; Мети і засобів її досягнення; Колізії між гуманізмом і фанатизмом; Роздвоєння особистості. |
- Знання коротких біографічних відомостей про письменника\ поета( до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
- Характеристика героїв твору
- Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)