І семестр

С П І В Б Е С І Д А

Українська література 11 клас

Співбесіда з української літератури в 11 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг  навчального матеріалу.

http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/11-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.pdf

Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу. Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).

Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури

1.Пояснити значення літературознавчих термінів:

“розстріляне відродження”, модернізм, cоцреалізм, постмодернізм, пародія, гумор, сатира, усмішка, драма, вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм, авангард, футуризм, деструкція, сонет,  ліричний герой, імпресіонізм, екзистенціалізм, маргінальність, іронія, урбаністичний роман, сатирична комедія, міфологізм, асоціативність, поема у прозі, пригодницький роман.

 

  1. Аналіз творів за схемою

Приклад

Автор Назва твору Рід  \ Жанр Головні герої Тема Ідея \ мотив( у поезії)
1 Микола Хвильовий

( Микола Фітільов)

«Я(Романтика)» Епос\

психологічна новела

«Я» – « главковерх чорного трибуналу комуни»,

доктор Тагабат,

дегенерат,

Андрюша,

мати

 

Зображення громадянської війни як одного з найтрагічніших явищ в історії України, адже в основі лежить руйнація, нівелювання родинних зв’язків. Показ того, як генетичні , вроджені риси людяності, добра, любові розчиняються в патологічному відчутті відданості ефемерним ідеалам комуни. Фатальна невідповідність між ідеалами  революції та методами їх досягнення.

Засудження більшовицького революційного фанатизму

 

Проблематика :

Збереження людської індивідуальності, цілісності людської натури як необхідності існування людини;

Розбіжності між мрією  і дійсністю;

Мети і засобів її досягнення;

Колізії між гуманізмом і фанатизмом;

Роздвоєння особистості.

 

  1. Знання коротких біографічних відомостей про письменника\ поета( до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
  2. Характеристика героїв твору
  3. Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)
Administrator