СПІВБЕСІДА
Хімія 9 клас
Для успішного проведення співбесіди з хімії за 1-ий семестр 9 класу
слід знати
За темою 1 Розчини
- значення понять: колоїдний розчин, істинний розчин, суспензія, емульсія, аерозоль, розчинність, масова частка розчиненої речовини, електроліт, неелектроліт, кристалогідрат, насичений розчин, концентрований розчин, кристалогідрат
- склад розчину
- вплив різних чинників на розчинність речовин
- сутність процесу електролітичної дисоціації.
- якісні реакції на карбонат-, сульфат-, хлорид-йони
- значення рН для характеристики кислотного, нейтрального, лужного середовища
- значення розчинів у природі та житті людини
За темою 2 Хімічні реакції
- значення понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник і відновник, окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість реакції, екзотермічна/ендотермічна і оборотна/необоротна реакції
- ознаки класифікацій хімічних реакцій
- основні типи хімічних реакцій
- вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій
- роль окисно-відновних процесів у довкіллі
- правила використання побутових хімікатів
- значення хімічних реакцій у природі, промисловості, побуті
слід уміти
За темою 1 Розчини
- наводити приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів
- розрізняти компоненти розчину, катіони й аніони, електроліти (сильні й слабкі) й неелектроліти
- виявляти у розчині гідроксид-іони та йони Н+
- складати рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей
- складати рівняння реакцій обміну у повній та скороченій йонній формах
- обчислювати масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини
- характеризувати електроліти за ступенем дисоціації
- визначати характер середовища за значенням рН
- обґрунтовувати перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах
За темою 2 Хімічні реакції
- класифікувати реакції за різними ознаками
- наводити приклади основних типів хімічних реакцій
- розрізняти реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції
- розрізняти поняття валентність і ступінь окиснення елемента
- визначати ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами
- складати хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів
- складати рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій
- характеризувати процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну
обґрунтовувати процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів