І семестр

Перелік орієнтовних питань з німецької мови у 3 класі 

Екстерн володіє словником з наступних мовних тем:
● Я, моя сім’я і друзі (члени родини, професії, вік)
● Людина (зовнішній вигляд, одяг)
● Школа (розклад занять, предмети у школі, улюблений предмет)

Екстерн ознайомлений та може відтворювати усно та письмово наступні граматичні елементи:
● теперішній час Präsens
mögen y Präsens, форма möcht
● прийменники in, an, auf mit Dat., mit
● ступені порівняння прикметників
● кількісні числівники до 100
● вказівний займенник dies

І семестр

Орієнтовні питання до співбесіди

Фізика

Тема1: Електричне поле

  1. Що називають електричним зарядом? Назвіть одиницю електричного заряду. Які роди зарядів існують? Як взаємодіють тіла, що мають заряди одного знака? протилежних знаків?
  2. Яка частинка має найменший негативний заряд? найменший позитивний заряд?
  3. Сформулюйте закон збереження електричного заряду.
  4. Сформулюйте закон Кулона.
  5. Що називають електричним полем? Що є силовою характеристикою електричного поля? За якою формулою її розраховують?
  6. У чому полягає принцип суперпозиції полів?
  7. Що називають потенціалом електростатичного поля? Якою є його одиниця в СІ?
  8. Як пов’язані робота з переміщення заряду в електростатичному полі та потенціали в початковій і кінцевій точках траєкторії руху заряду?
  9. Що називають електроємністю відокремленого провідника? Якою є її одиниця?
  10. Що таке конденсатор? Для чого він призначений? Для чого простір між обкладками конденсатора заповнюють діелектриком?
  11. Від чого залежить електроємність конденсатора?
  12. Як розрахувати електроємність батареї, яка складається з конденсаторів, з’єднаних послідовно? з’єднаних паралельно?
  13. За допомогою яких формулою розраховують енергію зарядженого конденсатора?

 

Тема2: Електричний струм

  1. Що таке електричний струм? Сформулюйте умови виникнення та існування електричного струму.
  2. Що беруть за напрямок струму в електричному колі?
  3. Дайте характеристику сили струму як фізичної величини .
  4. Дайте характеристику напруги як фізичної величини.
  5. Що таке опір провідника? Від яких величин він залежить? Що таке питомий опір речовини?
  6. Яке з’єднання провідників називають послідовним? Які співвідношення справджуються в разі послідовного з’єднання провідників?
  7. Яке з’єднання провідників називають паралельним? Які співвідношення справджуються в разі паралельного з’єднання провідників?
  8. Що таке ЕРС?
  9. Сформулюйте закон Ома для повного кола.
  10. Що називають коротким замиканням?
  11. Сформулюйте закон Джоуля – Ленца. Чому він має таку назву?
  12. За якою формулою визначають потужність, яку споживає зовнішня частина кола? За якої умови вона набуває максимального значення?
  13. У чому полягає явище електролітичної дисоціації? Опишіть процес електролізу. Сформулюйте закони Фарадея.
  14. Чому за звичайних умов газ не проводить електричного струму? Який газ називають іонізованим? Що таке іонізація? Який розряд у газі називають самостійним? несамостійним?
  15. Як у чистих напівпровідників з’являються вільні електрони? Поясніть механізм діркової провідності . У чому полягає власна провідність напівпровідників?
  16. Чому опір напівпровідників дуже залежить від наявності домішок? Яку домішку називають донорною?
  17. Що собою являє електричний струм у вакуумі? У чому полягає явище електронної емісії? За якої умови електрон може залишити поверхню провідника?

 

Тема3: Електромагнітне поле

  1. Дайте визначення магнітного поля.
  2. Дайте визначення магнітної індукції. Якою є її одиниця в СІ?
  3. Чому магнітне поле є вихровим? Яке магнітне поле називають однорідним? неоднорідним?
  4. Дайте визначення сили Ампера. За якою формулою її розраховують? Як визначають її напрямок?
  5. Опишіть принцип дії електричного двигунів постійного струму.
  6. Дайте визначення сили Лоренца . За якою формулою визначають модуль сили Лоренца. Як визначити напрямок сили Лоренца, яка діє на позитивно заряджену частинку? на негативно заряджену частинку?
  7. Як рухається частинка, якщо її початкова швидкість напрямлена паралельно лініям магнітної індукції? перпендикулярно до ліній магнітної індукції? під кутом до ліній магнітної індукції?
  8. Дайте визначення магнітного потоку. Якою є одиниця магнітного потоку в СІ
  9. Сформулюйте правило Ленца.
  10. Сформулюйте закон електромагнітної індукції.
  11. Дайте визначення самоіндукції. Сформулюйте закон самоіндукції.
  12. Дайте визначення індуктивності
  13. Дайте визначення відносної магнітної проникності середовища.
  14. Що таке намагніченість?
  15. Наведіть приклади речовин, які є діамагнетиками, парамагнетиками та феромагнетиками . Як відбувається їх намагнічування?

 

Тема4: Електромагнітні коливання і хвилі

  1. Дайте визначення коливань.
  2. Які коливання називаються вільними? вимушеними? автоколиваннями?
  3. Які коливання називають затухаючими? незатухаючими?
  4. Назвіть основні фізичні величини, які характеризують коливальний рух. Дайте їх визначення.
  5. Які коливання називають гармонічними
  6. Які перетворення енергії відбуваються під час електромагнітних коливань у коливальному контурі?
  7. Що таке ідеальний коливальний контур?
  8. Дайте визначення вимушених електромагнітних коливань.
  9. Який струм називається змінним?
  10. Опишіть будову найпростішого генератора змінного струму.
  11. Які основні види опорів існують у колах змінного струму? Дайте їхні визначення.
  12. Що називають діючим значенням сили струму?
  13. Що таке трансформатор? Яка його будова? На якому явищі ґрунтується його дія? Опишіть фізичні процеси, що відбуваються в трансформаторі в режимі холостого ходу; в режимі навантаження.
  14. Дайте визначення електромагнітної хвилі. Опишіть механізм утворення електромагнітної хвилі. Які фізичні величини характеризують електромагнітну хвилю? Як вони між собою пов’язані?
  15. Які властивості електромагнітних хвиль було встановлено в ході дослідів Герца?
  16. Що таке стільниковий зв’язок? Які принципи його роботи?

Що таке радіолокація? Опишіть принцип роботи радіолокаційної станції.

І семестр

Орієнтовні питання до співбесіди

Астрономія 

Тема1: Вступ. Предмет астрономії та її розвиток

  1. Що вивчає астрономія?
  2. Що таке астрологія? На вашу думку, чи можна вважати астрологію наукою?
  3. Назвіть відомих вам астрономів минулих часів.
  4. Що означає слово «астрономія»?
  5. Чим відрізняється геоцентрична і геліоцентрична системи світу?
  6. 1а.о ?
  7. Світловий рік?
  8. 1 пк? Що таке абсолютна зоряна величина?
  9. Горизонтальний паралакс?
  10. Назвіть основні розділи астрономії.

 

Тема 2: Основи практичної астрономії

  1. Що таке сузір’я? на яку кількість сузір’їв розділена сьогодні небесна сфера?
  2. Скільки зір можна побачити на небі неозброєним оком?
  3. Яка зоря яскравіша: зоря 1ї зоряної величини чи зоря 6-ї зоряної величини?
  4. Дайте означення небесної сфери?
  5. Де знаходиться центр небесної сфери?
  6. Назвіть основні лінії небесної сфери?
  7. Що називають кульмінацією світила?
  8. Як називаються точки перетину екліптики з небесним екватором?
  9. Що називають точками сонцестоянь?
  10. Що таке екліптика?
  11. Звідки походить слово «зодіак»? Скільки налічується знаків зодіаку?
  12. Коли починається астрономічна весна? Коли закінчується астрономічна осінь?
  13. Охарактеризуйте системи небесних координат (горизонтальна, екваторіальна)
  14. За якою формулою обчислити висоту світила за його схиленням та широтою місця спостереження?
  15. Що таке Всесвітній час? Місцевий час? Поясний час?
  16. Що таке тропічний рік?
  17. Зоряна доба? Зоряний час?
  18. Середнє Сонце? Середня сонячна доба?
  19. Місячний календар? Сонячний календар?
  20. В чому різниця між юліанським сонячним календарем і григоріанським сонячним календарем?
  21. Сформулюйте закони Кеплера.
  22. Що називають конфігурацією планет? Назвіть конфігурації для нижніх і верхніх планет.
  23. Поясніть зміну пір року на Землі?
  24. Чому Місяць червоніє перед затемненням?
  25. Поясніть явище петле подібного руху планет?


Тема 3: Методи та засоби астрономічних досліджень

  1. Що таке телескоп? Які види телескопів вам відомі?
  2. Що таке астрономічна обсерваторія?
  3. Назвіть основні функції телескопа?
  4. З якою метою астрономи використовують штучні супутники Землі?

Тема 4: Сонячна система

  1. Що називають Сонячною системою?
  2. Назвіть планети земної групи та планети-гіганти. Охарактеризуйте їх.
  3. Що є природним супутником Землі?
  4. В чому полягає відмінність між синодичним і сидеричним періодами?
  5. Поясніть природу сонячних і місячних затемнень.
  6. На яких планетах земної групи відбувається зміна пір року?
  7. Які особливості у планет-гігантів?
  8. Що називають супутниками планет?
  9. Які планети в Сонячній системі мають кільця?
  10. Дайте характеристику малим тілам Сонячної системи.
  11. Чому більшість астероїдів мають неправильну форму?
  12. Чим відрізняється метеор від метеорита?
  13. На які групи поділяються метеорити залежно від хімічного складу?
  14. Метеоритний дощ?
  15. Куди напрямлений хвіст комети по відношенню до Сонця?
ІІ семестр

Фізика 9 кл

Під час підготовки до співбесіди з фізики будьте уважними й наполегливими, вивчаючи зміст кожного параграфа підручника за матеріалом якого було сплановано програму самостійної роботи (««Фізика. 9 клас: підручник для 9 класу   загальноосвітніх навчальних закладів / [В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова, С. О.Довги] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого, 2017 р.)

Зверніть увагу на те, що параграфи завершуються рубриками: «Підбиваємо підсумки», «Контрольні запитання», «Вправа». Ці рубрики допоможуть підготуватись до співбесіди.

 

Орієнтовні запитання до співбесіди:

Фізика атома та атомного ядра.

Фізичні основи атомної енергетики.

 

  1. Опишіть дослід Е. Резерфорда із розсіяння α-частинок та його результати.
  2. Із яких частинок складається атом? атомне ядро?
  3. Що таке зарядове число? масове число?
  4. Скільки протонів і скільки нейтронів міститься в ядрі атома Аргону 4018 Ar ?
  5. Як було відкрито явище радіоактивності?
  6. Наведіть приклади природних радіоактивних елементів.
  7. Якою є фізична природа α-; β-; γ-випромінювання?
  8. Як захиститися від радіоактивного випромінювання?
  9. Як активність радіонукліда пов’язана зі сталою його розпаду?
  10. Чи змінюється з часом активність радіонукліда? Якщо змінюється, то чому і як?
  11. Назвіть причини, через які ви завжди і незалежно від того, де живете, зазнаєте впливу радіації.
  12. Що таке радіаційний фон? Із яких компонентів він складається?
  13. Назвіть атомні електростанції України. Якою є їхня загальна потужність?
  14. Що ви знаєте про Чорнобильську трагедію?

 

Рух і взаємодія. Закони збереження.

 

  1. Який рух називають рівноприскореним прямолінійним?
  2. Дайте означення прискорення. Якою є одиниця прискорення в СІ?
  3. Який вигляд має графік залежності a x (t ) для рівноприскореного прямолінійного руху?
  4. Запишіть рівняння залежності v x (t ) для рівноприскореного прямолінійного руху. Який вигляд має графік цієї залежності?
  5. За яких умов тіло зберігає швидкість свого руху? Наведіть приклади.
  6. Сформулюйте закон інерції.
  7. Які СВ називають інерціальними? неінерціальними? Наведіть приклади таких систем.
  8. Сформулюйте перший закон Ньютона. Що він постулює.
  9. Від яких чинників залежить прискорення руху тіла?
  10. Сформулюйте третій закон Ньютона. Чому цей закон називають зако-ном взаємодії?
  11. Наведіть приклади прояву третього закону Ньютона.
  12. Чому сили, які виникають під час взаємодії тіл, не зрівноважують одна одну?
  13. Яку взаємодію називають гравітаційною? Наведіть приклади.
  14. Від яких чинників залежить прискорення вільного падіння?
  15. З якою властивістю простору або часу пов’язаний закон збереження і перетворення енергії? закон збереження імпульсу?
  16. Які існують види енергії? Наведіть приклади проявів закону збереження та перетворення енергії.
ІІ семестр

Фізика 8 кл

Під час підготовки до співбесіди з фізики будьте уважними й наполегливими, вивчаючи зміст кожного параграфа підручника за матеріалом якого було сплановано програму самостійної роботи («Фізика. 8 клас: підручник для 8 класу   загальноосвітніх навчальних закладів / [В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова, С. О.Довгий, О. О. Кірюхіна] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого, 2016 р.)

Зверніть увагу на те, що параграфи завершуються рубриками: «Підбиваємо підсумки», «Контрольні запитання», «Вправа». Ці рубрики допоможуть підготуватись до співбесіди.

Орієнтовні запитання до співбесіди:

Електричний заряд. Електричне поле.

Електричний струм.

 

  1. Що називають електричним зарядом?
  2. Назвіть одиницю електричного заряду.
  3. Які роди зарядів існують?
  4. Який рід заряду має ебонітова паличка, потерта об вовну? паличка зі скла, потерта об шовк?

 

  1. Як ви розумієте твердження, що електричний заряд є дискретним?
  2. Атом, ядро якого має 12 протонів, утратив 2 електрони. Скільки

електронів залишилося в атомі?

  1. Який вигляд має картина силових ліній електричного поля позитивно зарядженої сфери?

негативно зарядженої сфери?

  1. Який вплив на організм людини чинять електричні поля, створювані різними

електротехнічними пристроями?

  1. Що і чому відбувається під час щільного контакту двох тіл, виготовлених із різних матеріалів?
  2. Що називають заземленням?

 

Робота і потужність електричного струму.

Електричний струм у різних середовищах.

 

  1. За якою формулою обчислюють роботу електричного струму?
  2. Назвіть відомі вам одиниці роботи електричного струму.
  3. Доведіть, що 1 кВт · год = 3,6 · 106 Дж.
  4. Як вимірюють роботу електричного струму?
  5. Як математично записують закон Джоуля — Ленца?
  6. Які формули для розрахунку кількості теплоти, що виділяється в провіднику внаслідок проходження струму, ви знаєте? Чи завжди можна ними користуватися?
  7. Які перетворення енергії відбуваються всередині електронагрівника в разі його ввімкнення
  8. Що таке коротке замикання?
  9. З якою метою застосовують запобіжники?
  10. Поясніть принцип дії автоматичного запобіжника.
  11. Опишіть характер руху вільних електронів у металах за відсутності електричного поля; за наявності електричного поля.
  12. Сформулюйте перший закон Фарадея.
  13. За яких умов виникає тліючий розряд? Де його використовують?
ІІ семестр

С П І В Б Е С І Д А

Інформатика 11 клас

На питання, що таке співбесіда ви знайшли відповідь на сайті школи у вкладці ЕКСТЕРНАМ (співбесіда).

 

На співбесіді Вам необхідно мати:

  1. 1. Програму самостійної роботи (сайт: вкладка Методична сторінка).
  2. Підручник, за яким ви готувалися (бажано розмістити на робочому столі). Рекомендований підручник: Інформатика 11 клас, автор Ривкінд Й.Я. (електронна версія https://pidruchnyk.com.ua/450-nformatika-rven-standartu-rivknd-11-klas.html)

3.Комп’ютер із встановленим програмним забезпеченнямMicrosoft Office Access 2007, браузер

 

ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ НА СПІВБЕСІДУ

 

  1. Бази даних. Системи управління базами даних

А) вміти відповідати на питання (ст. 133, 139, 147, 155, 169, 179, 188,197,206)

Б) вміти виконувати практичні роботи такого виду як  (№7 ст. 170, №8 ст. 182, №9 ст. 210).

  1. Інформаційні технології персональної та колективної комунікації

А) вміти відповідати на питання (ст. 222, 232, 241, 256, 277, 293)

Б) вміти виконувати практичні роботи такого виду як  (ст. 232-234, 294-295).

Файли-заговки до практичних робіт Ви знайдете за посиланнями, які розміщено на сторінці Інформатика – Практичні роботи

Бажаємо успіхів.

Чекаємо на співбесіді.

ІІ семестр

С П І В Б Е С І Д А

Інформатика 8 клас

На питання, що таке співбесіда ви знайшли відповідь на сайті школи у вкладці ЕКСТЕРНАМ(співбесіда).

 

На співбесіді Вам необхідно мати:

  1. 1. Програму самостійної роботи (сайт: вкладка Методична сторінка – ІНФОРМАТИКА)
  2. Підручник, за яким ви готувалися (бажано розмістити на робочому столі). Рекомендований підручник: Інформатика 8 клас, автор Ривкінд Й.Я. (електронна версія https://4book.org/uchebniki-ukraina/8-klass/2334-informatika-8-klas-rivkind-2016)

3.Комп’ютер із встановленим програмним забезпеченням, LazarusMicrosoft Ecxel .

 

ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ НА СПІВБЕСІДУ

 

  1. Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування:

А) вміти відповідати на питання (ст. 162, 173, 177)

Б) вміти виконувати практичні роботи такого виду як  (ст. 163, ст. 178).

  1. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами:

А) вміти відповідати на питання (ст. 186, 193, 199, 205, 211, 215, 226)

Б) вміти виконувати практичні роботи такого виду як  ( ст. 187, 199, 205, 216, 227).

  1. Опрацювання числових даних:

А) вміти відповідати на питання (ст. 235, 240, 246)

Б) вміти виконувати практичні роботи такого виду як  ( ст. 235, ст. 241, 247).

 

Файли-заготовки до практичних робіт Ви знайдете за посиланнями, які розміщено на сторінці Інформатика – Практичні роботи

Зразки практичних завдань 2

Бажаємо успіхів.

Чекаємо на співбесіді.

І семестр

  Рекомендації  щодо співбесіди з математики

 у 10 клас

Співбесіда з математики у 10 класі передбачає перевірку екстерна щодо вивченого і засвоєного матеріалу.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна (http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/10-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0.pdf).

Співбесіда з математики починається з аналізу контрольної роботи,яка складається з двох частин (алгебри та геометрії)  далі екстернові пропонуватиметься  відповісти на запитання і виконати завдання, які стосується програмного матеріалу.

Відповідаючи на теоретичні  запитання, учень повинен:

Алгебра

  1. 1. формулює означення числової функції, зростаючої, спадної, парної, непарної функцій; означення кореня n-го степеня, арифметичного кореня n-го степеня, степеня з раціональним показником, властивості коренів та степенів з раціональним показником;

2.знаходить область визначення функціональних залежностей, значення функцій при заданих значеннях аргументу і значення аргументу, за яких функція набуває даного значення; встановлює за графіком функції її основні властивості;

  1. 3. досліджує функції, задані аналітично та використовує одержані результати для побудови графіків функцій;

4.обчислює, оцінює та порівнює значення виразів, які містять степені з раціональним показником, корені;

  1. розпізнає та зображує графіки степеневих функцій;

 

 Геометрія

 1.називає основні поняття стереометрії;

  1. наводить приклади просторових геометричних фігур;

3.формулює аксіоми стереометрії та наслідки з них; означення паралельних і мимобіжних прямих, паралельних прямої і площини, паралельних площин; властивості та ознаки паралельності прямих і площин;

4.класифікує та встановлює взаємне розміщення прямих, прямих і площин, площин у просторі;

  1. знаходить паралельні прямі та площини на рисунках і моделях; 6.зображає просторові фігури;

7.застосовує аксіоми стереометрії, властивості та ознаки паралельності прямих і площин до розв’язування нескладних геометричних і практичних задач та опису відношень між об’єктами навколишнього світу;

  1. формулює означення перпендикулярних прямих у просторі, прямої, перпендикулярної до площини, перпендикулярних площин; властивості та ознаки перпендикулярних прямих і площин;

9.встановлює взаємне розміщення прямих і площин у просторі; обґрунтовує взаємозв’язок паралельності та перпендикулярності прямих і площин у просторі;

  1. застосовує вивчені властивості та ознаки до розв’язування задач та опису об’єктів навколишнього світу;
  2. обчислює кути між площинами.

Перевірка засвоєного матеріалу на практиці, передбачає:

Застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач

Зразок завдань

  1. Яка функція є оберненою до функції у =  ?
  2. 2. Спростіть вираз   .
  3. 3. Скоротіть дріб

         4.Точка М не належить площині DАВС, точка Р належить відрізку

МВ. Укажіть пряму  перетину  площин АСР і АМВ.

 

  1. Основа АD трапеції АВСD, зображеної на рисунку, належить площині α, а основа ВС не належить цій площині. Точки М і N – середини бічних   сторін трапеції. Яке взаємне розташування прямої МN і сторін трапеції. Яке взаємне розташування прямої МN і площини α?

Під час співбесіди екстерн має максимально продемонструвати знання з відповідної теми ( Алгебра:Числові функції та їх властивості: область визначення, область (множина) значень функції, нулі функції, проміжки знакосталості функції, проміжки зростання, спадання, сталості функції, парність, непарність функції, найбільше та найменше значення функції. Корінь n-го степеня. Арифметичний корінь n-го степеня, його властивості. Дії над коренями. Тотожні перетворення виразів, які містять корені n-го степеня. Степінь з раціональним показником, його властивості. Перетворення виразів, які містять степінь з раціональним показником. Степенева функція, її властивості та графік.); ( Геометрія: Основні поняття стереометрії. Аксіоми стереометрії та наслідки з них. Просторові геометричні фігури. Взаємне розміщення двох прямих у просторі: прямі, що перетинаються, паралельні, мимобіжні прямі. Взаємне розміщення прямої та площини у просторі: пряма і площина, що перетинаються, паралельні пряма і площина. Ознака паралельності прямої і площини. Взаємне розміщення двох площин у просторі: площини, що перетинаються, паралельні площини. Ознака паралельності площин. Властивості паралельних площин. Паралельне проектування та його властивості. Зображення фігур у стереометрії. Перпендикулярність прямих у просторі. Перпендикулярність прямої та площини. Ознака перпендикулярності прямої і площини. Перпендикуляр і похила. Теорема про три перпендикуляри.

І семестр

С П І В Б Е С І Д А

Українська література 11 клас

Співбесіда з української літератури в 11 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг  навчального матеріалу.

http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/11-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.pdf

Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу. Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).

Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури

1.Пояснити значення літературознавчих термінів:

“розстріляне відродження”, модернізм, cоцреалізм, постмодернізм, пародія, гумор, сатира, усмішка, драма, вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм, авангард, футуризм, деструкція, сонет,  ліричний герой, імпресіонізм, екзистенціалізм, маргінальність, іронія, урбаністичний роман, сатирична комедія, міфологізм, асоціативність, поема у прозі, пригодницький роман.

 

  1. Аналіз творів за схемою

Приклад

Автор Назва твору Рід  \ Жанр Головні герої Тема Ідея \ мотив( у поезії)
1 Микола Хвильовий

( Микола Фітільов)

«Я(Романтика)» Епос\

психологічна новела

«Я» – « главковерх чорного трибуналу комуни»,

доктор Тагабат,

дегенерат,

Андрюша,

мати

 

Зображення громадянської війни як одного з найтрагічніших явищ в історії України, адже в основі лежить руйнація, нівелювання родинних зв’язків. Показ того, як генетичні , вроджені риси людяності, добра, любові розчиняються в патологічному відчутті відданості ефемерним ідеалам комуни. Фатальна невідповідність між ідеалами  революції та методами їх досягнення.

Засудження більшовицького революційного фанатизму

 

Проблематика :

Збереження людської індивідуальності, цілісності людської натури як необхідності існування людини;

Розбіжності між мрією  і дійсністю;

Мети і засобів її досягнення;

Колізії між гуманізмом і фанатизмом;

Роздвоєння особистості.

 

  1. Знання коротких біографічних відомостей про письменника\ поета( до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
  2. Характеристика героїв твору
  3. Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)
І семестр

С П І В Б Е С І Д А

Українська література 9 клас

Співбесіда з української літератури в 9 класі передбачає перевірку освітнього рівня знань екстерна за програмою самостійної роботи, в якій зазначені теми та обсяг  навчального матеріалу. http://uis.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/9-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0.pdf

Під час співбесіди екстерн має відповісти на питання, які стосуються програмового матеріалу. Максимально продемонструвати знання з відповідної теми (інформацію з теорії літератури, про життя і творчість письменників, тексти програмних художніх творів), набуті компетенції (вміти аналізувати й висловлювати власну думку, декламувати напам’ять).

 

Орієнтовні запитання до усної співбесіди з літератури

1.Пояснити значення літературознавчих термінів:

Алегорія, афоризм, байка, балада, дума, легенда, притча, літопис, бурлеск, травестія, пародія, гумор, сатира, драма, романтизм, сентименталізм, сентиментальна повість( указати риси сентименталізму), історична повість, перший  твір нової української літератури.

  1. Аналіз творів за схемою

Приклад

  Автор Назва твору Рід  \ Жанр Головні герої Тема Ідея \ мотив( у поезії)
1 Невідомий «Слово о полку Ігоревім» Ліро – епос \ Ліро-епічна героїчна поема

Особливості композиції:

недотримання хронологічної послідовності,

описи природи, роздуми автора.

Князь Ігор, брат Всеволод, небіж Святослав, син Володимир

Половці : Овлур- врятував з полону)

Гзак, Кончак

Зображення невдалого походу князя Ігоря проти половців 1185 р ; історична доля Руської землі, її минуле, сучасне й майбутнє Ідея виражена в «золотому слові» київського князя Святослава : заклик руських князів до єднання в боротьбі проти ворогів Руської землі; засудження князівських міжусобиць.

Ігор: « Лучче ж бути потятим, аніж полоненим»

київський князь Святослав : «Рано єсте почали  Половецьку землю мечами разити, а собі слави шукати»

 

  1. Знання коротких біографічних відомостей про письменника\ поета( до якого історико – мистецького періоду належить його творчість)
  2. Порівняльна характеристика героїв твору

5 Характеристика героя

ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ

  1. Дані про героя ( з якого твору; головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
  2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
  3. Вчинки героя. Як вони розкривають його внутрішній світ?
  4. Мова героя.
  5. Ставлення до героя інших персонажів твору.Чим воно зумовлене?
  6. Додаткові художні відомості (деталі, описи тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
  7. Ставлення автора до свого героя.
  8. Ваше ставлення до героя.

 

6 Поезія напам’ять( зазначена в програмі самостійної роботи з літератури)