ІІ семестр

Рекомендації щодо співбесіди з історії України у 11 класі

Співбесіда з історії України у 11 класі передбачає виявлення рівня сформованості ключових та історичної компетентності випускників школи, визначення відповідності результатів їх навчально-пізнавальної діяльності Державному стандарту.

Насамперед передбачається перевірка рівня сформованості в учнів історичної компетентності, до елементів якої належать:

хронологічна компетентність – уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

просторова компетентність – уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури і природного довкілля;

інформаційна компетентність – уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати зміст джерел, визначати їх надійність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел;

логічна компетентність – уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ, ставити запитання та шукати відповіді, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації;

аксіологічна компетентність – уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу чи відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Спілкування відбуватиметься за темами і обсягами, зазначеними у програмі самостійної підготовки екстерна.

Під час співбесіди екстернові пропонуватиметься відповісти на питання або виконати завдання, які стосуються програмного матеріалу.

Орієнтовні питання до співбесіди в ІІ семестрі:

  1. Чому період 1965-1985 рр. називається «застоєм»?
  2. Які реформи були започатковані О.Косигіним? Який їх результат?
  3. Хто такі дисиденти? Які особливості дисидентського руху в роки «застою»?
  4. Коли було створено Українську Гельсінську групу? Чому вона так називалася? Яка її мета діяльності? Хто її очолював?
  5. Що таке дефіцит? Чому це явище було характерне для періоду «застою»?
  6. У чому проявлялася криза радянської моделі розвитку в роки «застою»?
  7. Чому у 1970-1980-ті роки відбувається стрімка русифікація України?
  8. У чому звинувачували П.Шелеста, коли його в 1972 р. усували з посади Першого секретаря ЦК КПУ?
  9. Які причини початку «перебудови» в СРСР? Які її особливості в Україні?
  10. Чорнобильська катастрофа – це була закономірність чи випадковість? Які насліки катастрофи?
  11. Чому в роки «перебудови» відбувається зростання активності населення, створення громадських організацій?
  12. Як було Україна здобула незалежність? Коли це сталося?
  13. Що наззивають «Революцією на граніті», «Помаранчевою революцією», «Революцією гідності»?
  14. Які особливості розвитку економіки України в роки незалежності?
  15. Які причини втечі В.Януковича з України?
  16. Чому подальші зміни в Україні стали можливими леше після народного виступу проти влади?
  17. З якою країно Україна веде тепер війну? Які причини війни?
  18. Які головні проблеми стоять тепер перед Україною?
Administrator